Categories
Uncategorized

Nessebar, iti multumesc

Fara doar si poate, concediul din Nessebar Bulgaria a lasat unele dintre cele mai frumoase amintiri de vacanta. Micul orasel merita din plin vizitat mai ales ca este situat relativ aproape de Bucuresti. Daca ajungi intr-una dintre statiunile bulgaresti nu ai cum sa nu auzi de orasul Nessebar. Chiar daca nu ti-au zis prietenii tai sau nu te-ai informat cu privire la obiectivele turistice din Bulgaria, vei gasi cu siguranta acolo persoane care sa te informeze cu privire la cursele care se fac spre aceasta statiune sau vei vedea materiale informative pe strada.

Asa s-a intamplat in cazul meu. Primul concediu din Bulgaria a avut loc in statiunea Sunny Beach, o statiune situata la numai trei kilometri de orasul Nessebar. Daca ajungi in Sunny Beach si nu stii ce sa vizitezi prin imprejurimi cu siguranta iti va atrage atentia o fasie ingusta si lunga de pamant din partea dreapta, o alee care se vede foarte frumos mai ales noaptea, si te vei intreba ce reprezinta acel loc. La o zi sau doua dupa am aflat ca acea alee duce tocmai in acest orasel istoric de care vorbeam si ca poti alege una dintre cursele zilnice cu microbusul.

Zis si facut, intr-una dintre dupa amiezi, dupa o zi petrecuta la plaja, un moment al zilei nu tocmai inspirat, am ales sa mergem si noi in Nessebar. Atunci cand am ajuns era inca ziua, insa dupa ce ne-am plimbat a inceput sa se insereze si sa reiasa frumusetea nocturna a acestui orasel. Totusi, as fi preferat sa prind mai mult timp pe ziua pentru ca acele stradute inguste si pietruite aveau fiecare dintre ele cate o poveste ascunsa in detalii. Am fost surprinsi de multitudinea de biserici, de aerul istoric pe care il poarta acel loc protejat de UNESCO, dar si de concentratia intregii asezari. Cel mai fascinant lucru pe care l-am facut a fost sa ma plimb sub clar de luna plina pe aleea care inconjoara orasul. Este atat de liniste si de putin aglomerat incat poti sa te opresti oriunde si sa stai de vorba cu marea, sa o linistesti in cazul in care este agitata.

Insa, o singura seara a fost de ajuns sa ne convingem despre ceea ce inseamna Nessebar. Dupa ce am plecat de acolo, am promis ca vom reveni pentru a petrece un concediu intreg in Nessebar. Ne-am tinut de promisiune, iar in urmatoarea vara am revenit. De data aceasta, nimic n-a fost pe graba si am  reusit sa savuram fiecare moment in micul orasel cetate.